مقالات

معرفی انواع فریم عینک آفتابی + انتخاب بهترین فریم بر اساس فرم صورت

انواع فریم عینک آفتابی

عینک آفتابی بخش مهمی از زندگی مدرن امروزه ما را تشکیل می‌دهد، از چشمان در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند و به استایلمان جلوه زیبایی می‌دهد و به راحتی به لباس‌ها جذابیت می‌بخشد.

یک عینک آفتابی می‌تواند در همه جا کاربرد خود را نشان دهد، در هنگام رانندگی گرفته تا رفتن به ساحل و کوهنوردی، مهمانی‌های رسمی و هنگام خرید. اما بهتر است با این سوال ادامه دهیم که آیا می‌دانید چند نوع فریم عینک آفتابی وجود دارد؟

انواع فریم عینک آفتابی به معنی متنوع بودن تولید این اکسسوری مهم است تا هر کسی بتواند متناسب با استایل خاص خود و با توجه به آنچه یک عینک چه کاربردی‌هایی می‌تواند داشته باشد، برای خرید با دنیایی نامحدود از عینک‌های متفاوت روبه رو شود.

برای انتخاب عینک آفتابی مناسب، فاکتورهای مختلفی وجود دارد مانند: فرم صورت، استایل، نوع لباس پوشیدن، سایز، رنگ و جنس عینک باید در نظر گرفته شود تا بتواند هم سلامت چشم را تضمین کند و هم تکمیل کننده استایل باشد.

در این مطلب رض اپتیک قصد دارد با معرفی انواع مختلف فریم عینک آفتابی، اطلاعات لازم را برای راحتی در هنگام خرید این وسیله کاربردی به شما همراهان گرامی بدهد.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب عینک مناسب با فرم صورت

خلبانی (Aviator)

عینک آفتابی مدل خلبانی

عینک آفتابی مدل خلبانی یک نوع فریم فلزی سبک وزن دارد که به دور شیشه‌های رنگی و مقاوم این مدل عینک کشیده شده و فرمی را تشکیل داده که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. این عینک در سال 1930 در ابتدا برای خلبانان تولید شد تا بتوانند از چشمان خود در هنگام پرواز محافظت کنند.

فرم صورت مناسب برای استفاده از عینک خلبانی، صورت بیضی شکل است، زیرا با پوشش مناسب، گردی صورت را متعادل می‌کند و ویژگی‌های زیبایی را افزایش می‌دهد. در ادامه بد نیست بدانید این مدل فریم، به راحتی می‌تواند تناسب خود را با شکل صورت‌های مختلف نیز نشان دهد.

شکل صورت مناسب برای استفاده از عینک خلبانی: مربع / بیضی

فریم عینک پروانه ای (Butterfly Sunglasses)

فریم عینک پروانه ای

در دنیای فریم‌های عینک آفتابی، پروانه‌ها قرار است ویژگی‌های صورت بیضی شکل را دوچندان کنند تا هر کسی که از این مدل فریم استفاده می‌کند بتواند همانند پروانه‌‌ای زیبا و فرینده، تمام نگاه‌های اطراف را به سمت خود بکشد.

با استفاده از این مدل عینک آفتابی ظاهر شما شگفت انگیز می‌شود، زیرا مشخصه اصلی شیشه‌های این نوع فریم این است که در لبه داخلی کوچکتر و در لبه بیرونی، جایی که به بازوها می‌رسد پهن‌تر هستند.

این محافظان شیک معمولا با سایزهای بزرگ عرضه می‌شوند و با داشتن یک فرو رفتگی در مرکز لبه بیرونی، ظاهری شبیه به فرم بال‌های پروانه ایجاد می‌کنند که هم تنوع رنگ زیادی دارند و هم با طرح‌های چاپ شده، خود را برجسته نشان می‌دهند.

فرم صورت مناسب: بیضی

فریم عینک مدل Wayfarer

فریم عینک مدل Wayfarer

یک مدل جذاب از انواع فریم عینک آفتابی که در دهه پنجاه توسط Ray-Ban ساخته شد و امروزه نیز با توجه به محبوبیت زیاد این مدل در بین جوانان همچنان پر فروش است. امروزه ویفارر یک طرح کلاسیک است که توسط شرکت‌های زیادی تولید می‌شود.

با پوشیدن این مدل ظاهری شبیه به ستاره‌های راک پیدا خواهید کرد، زیرا این مدل عینک به خاطر داشتن فریم‌های ضخیم و محکم به ظاهر هر کسی که آنها را استفاده می‌کند جلوه ویژه‌ای می‌بخشد.

مدل Wayfarer بیشتر در بین مردان و پسران طرفدارهای زیادی دارد که از بین آنها کسانی که صورت‌های گرد دارند، با قرار دادن این طراحی فریم بر روی صورت خود جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

فریم مناسب برای صورت: گرد

عینک مدل کلاب مستر (Clubmaster)

کلاب مستر یک مدل عینک آفتابی با نوعی فریم که در قسمت ابرو زخیم است و با رفتن به سمت پایین نازک‌تر می‌شود و لنز را نگه میدارد. برای فرم صورت مستطیلی این نوع فریم به خاطر داشتن قسمت بالایی پهن‌تر، فرم صورت را پهن و به صورت مربع نشان می‌دهد.

با استفاده از این مدل فریم، ویژگی‌های صورت متعادل می‌شود و در بین بهترین تولید کنندگان این مدل می‌توانید از Ray-Ban ،Myntra و Lenskart را نام برد که هر کدام در طرح و رنگ‌های مختلف و متنوع تولید می‌شوند.

فریم مناسب برای صورت: مستطیلی / بیضی

فریم گرد (Round)

فریم گرد عینک افتابی

گرد بود قاب این مدل عینک برای صورت‌های مربعی یا افرادی که خطوط فک برجسته‌ای دارند بسیار مناسب است و ویژگی‌های چشمگیر این دو فرم صورت را دوچندان می‌کند و به ظاهر جلوه ویژه‌ای می‌بخشد.

این مدل جوابگوی نیاز افرادی است که می‌خواهند یک عینک متفات داشته باشند تا به ظاهرشان حال و حوای متفاوتی ببخشد. عینک آفتابی گرد، دو نوع فریم دارد که یکی از آن‌ها فریم ضخیم و دیگری نازک و قدیمی‌تر است و در نوع‌های فلزی و پلاستیکی موجود است.

فریم مناسب برای صورت: مربع

عینک آفتابی ورزشی (sport)

عینک ورزشی

یک فریم مخصوص برای علاقه‌مندان به ورزش که به خاطر داشتن لنزهای متنوع و محکم و همچنین بندهای مخصوص برای نگه داشتن عینک، و به راحتی از چشم در برابر گرد و خاک و و برخورد سایر اشیا محافظت می‌کنند.

جنس لنز عینک آفتابی ورزشی از نوع پلی کربنات است که وزن پایینی دارد و نشکن است. بهترین عینک برای مواقعی که لباس ورزشی به تن دارید تا هم از چشمتان محافظت کنید و هم استایل ورزشیتان را حرفه‌ای تر جلوه دهید.

این مدل فریم به خاطر کوچک بودن و پر کردن اطراف چشم برای اکثر فرم‌های صورت مناسب است و در طرح‌های رنگارنگ و زیبا تولید می‌شود و تنها عیبش این است که برای هر موقعیتی مناسب نیست، جز ورزش.

سخن پایانی

با توجه به انواع مختلف فریم‌های عینک آفتابی، باید در نظر داشته باشید که برای خرید آنلاین این اکسسوری، بهتر است طبق اندازه‌های مخصوص فرم صورت خود فریم را انتخاب کرده و در نهایت سعی کنید مدلی انتخاب کنید که با استایل و نحوه لباس پوشیدنتان هماهنگ باشد و به درخشیدن ظاهرتان کمک کند.

هماهنگی تمام موارد گفته شده برای خرید عینک مممکن است هزینه بر باشد، اما پرداخت این هزینه برای محافظت از چشمان و تکمیل کننده استایل، نه تنها منطقی است، بلکه زمانی از این خرید خشحال می‌شوید که بدانید توانسته اید از مهم ترین دارایی خود، یعنی چشمانتان به خوبی محافظت کنید.

نویسنده: پوریا زنگیشه

1 دیدگاه در “معرفی انواع فریم عینک آفتابی + انتخاب بهترین فریم بر اساس فرم صورت

  1. راهنمای خرید عینک آفتابی گفت:

    Keep on working, great job!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *